"smaskens till sista slicken"

Bloggar från Årstadal där jag ska hänga i tre dagar nu, läckert!



Tack för en grym kväll på Skeppsbar, vänner och bröder!. En klassik kväll med många suddiga minnen. Vi i "Portugalgänget" bjöd även Herta på en fin sång, "Obrigado obrigado a le a le a leeee..ooooobrigaaadoo...".



Kom helt plötsligt att tänka på en reklam för Blå Bands soppor och såser eller vad det nu var. Ja skitsamma det spelar ingen roll. I reklamen så borrar små eller stora män ett hål genom marken, spisen och slutligen kastrullen. Dessa små eller stora, säkert blå, män tömmer innehållet i kastrullen och får sig en god måltid. Frågan är nu om männen är små eller stora? Detta är en debatt som levde i många år runt Björkmans välfyllda middagsbord. Jag och någon av mina bröder hävdade att dessa blå (alla små män är blå) var små och mina andra bröder hävdade tvärtom. Herta var förmodligen en av dom. Minns ni denna reklam? Har ni något att säga i frågan? Känns viktigt att reda ut detta en gång för alla. Får jag ett fint motiverat svar så kan jag känna mig lugn när jag sitter i Bangkok.

image486

Sen undrar jag varför alla små män är blå? Smurfarna, Ipren-mannen, Blå Bandarmén, kungen (blått blod och väldigt liten i huvudet). Är det Smurfarna som satt denna "standard"?

image487
Alla små är blå


Jag har förövrigt två fulla skokartonger med smurfar hemma i källaren som jag kan leka med efter resan när jag är pank. Jop hej di jop hej da, det finns´i en smurf i oss alla både tuffa och balla. Akta dig om natten då kommer katten Asrael och Gargamel. (Jag är en pojke i en vuxen mans kropp, om ni undrar varför jag mögar ur såhär).



Ordet mög börjar kännas uttjatat , kanske var när mannen från sundsvall ältade sönder det.



Finns så många frågor, blir galen, det är farligt när mina tankar börjar snurra!


Vad hände då men Johan Hult?


Mathias Rust, Mathias Andrés Rust, född 24 mars 1982 i Trollhättan, är en svensk skådespelare som bland annat medverkat i filmen Fucking Åmål där han spelar Johan.

Han är sångare i bandet Mathias Rust & 0520 tillsammans med Kim Gravander (bas, gitarr), Johan Karlsson (trummor, keyboard) och Peter Mikaelsson (gitarr, keyboard).

I skrivande stund arbetar han som flygvärd.


Synd på denna stjärna!


Själv har jag inga kläder som passar, vet inte om det är för att man blvit tjock igen eller fått massa muskler? Kan va en kombination! Tur att man inte behöver så mkt kläder den kommande tiden.

image488
För mkt muskler?



Vilket teknisktgeni jag är, vem kan avgöra om bilden är falsk eller inte?



Herta det är så mkt skit på ipoden hur ska jag hinna rensa innan resan? 


Nog bloggat för denna gång nu ska jag dricka en liter mjölk bara för att jag kan.

Tänk på att "när man slår på någon går det sönder i kroppen, sönder i kroppen, sönder i kroppen". Det fick jag lära mig i tidig ålder genom ett barnprogram, kommer inte ihåg vad det hette. Man fick en väldigt målande bild med hjälp av filmjölk, russin och sylt. 


 hej då och sov gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0